ساندرو و استپ وی چه تفاوت هایی دارند؟

ساندرو و استپ وی چه تفاوت هایی دارند؟
تاریخ:
۰۵ آذر ۱۳۹۷
خانواده پلتفرم X90 یکی از بهترین و محبوب ترین پلتفرم‌های خودرویی ساخته شده توسط رنو و شرکای تجاری آن بوده است. تاکنون خودروهای زیادی بر اساس این پلتفرم ساخته شده و به محبوبیت و فروش زیادی در بازارهای جهانی و بازار خودرویی کشورمان دست یافته است. از نمونه‌های قدیمی تر می‌توان به رنو تندر ۹۰، رنو تندر ۹۰ پلاس، رنو تندر پیکاپ اشاره کرد؛ در چند سال اخیر نیز خودروهای رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی از خانواده این پلتفرم وارد بازار ایران شدند که آنها نیز توانسته به موفقیت‌های چشمگیر و زیادی دست پیدا کنند.

خودروی رنو ساندرو با نام B90 شناخته می‌شود و این در حالی است که رنو ساندرو استپ وی با نام B90 CROSS در میان اهالی فن مشهور است. یکی از دلایلی که از نام کراس در رنو ساندرو استپ وی استفاده شده است ارتفاع بیشتر آن از سطح زمین در قیاس با برادر بزرگ‌تر است.

رنو ساندرو


به طور کلی هر دو خودرو در خانواده خودروی‌های هاچبک شرکت فرانسوی رنو دسته بندی می‌شوند. با این حال یکی از نکات جالب توجه درباره رنو ساندرو این است که با وجودی هاچبک بود از فضای بار مناسبی برخوردار است و با توجه به انتهای عریض آن در حالت عادی ۳۲۰ لیتر فضای بار دارد که این فضا با تا شدن صندلی‌های عقب می‌تواند تا ۱۲۰۰ لیتر افزایش یابد. صندلی‌های عقب ساندرو طوری ساخته شده‌اند که بسادگی بصورت ۱.۳، ۲.۳ قابلیت تا شدن را دارند.

به طور کلی فضای کابین رنو ساندرو نیز برای سرنشنینان جلو و همچنین سرنشنیان عقب به اندازه کافی و مناسب است و در سفرهای طولانی باعث خستکی آنها نخواهد شد.

در صورتی که مالک یک رنو ساندرو هستید یا یکی از دوستان و آشنایان شما از داشتن این خودرو لذت می‌برد شاید بد نباشد که بدانید، راههای متعددی برای تا کردن صندلی عقب این خودرو وجود دارد:

۱. تا کردن فقط یک بخش از صندلی

۲. تا کردن دو قسمت از صندلی بر روی کفی صندلی، اما در این حالت کف اتاق کاملاً مسطح نخواهد بود

همچنین باید این نکته را ذکر کرد که برای دستیابی به فضای بار کاملاً مسطح، ابتدا کف صندلی را بالا آورده و آن‌را به پشتی صندلی فشار دهید، سپس دو عدد پشت سری صندلی را بیرون آورده و در نهایت آن‌را بر روی کف اتاق تا کنید تا هر دو قسمت صندلی عقب آزاد شود. به علاوه اینکه تجهیزات سفارشی جهت نصب سه عدد صندلی کودک روی صندلی‌های عقب کناری و صندلی جلو سمت راست وجود دارد.

این نکته را هم فراموش نکنید که امکان غیرفعال کردن کیسه هوای جلو سمت راست برای این خودرو وجود دارد البته توصیه ما به شما این است که تا حد امکان از انجام این کار خودداری کنید تا از ایمنی بیشتر بهره مند شوید. صندلی‌های عقب این خودرو نیز مانند رنو تندر ۹۰ دارای سه عدد کمربند ایمنی سه نقطه‌ای هستند. ضمناً کارشناسان رنو برای افزایش ایمنی سرنشنیان جلو ساختار داشبورد را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند تا اثرات ناشی از ضربه را در حد قابل توجهی کاهش دهد. خودرو ساندرو در دو مدل در ایران عرضه می‌شود: گیربکس دستی، گیربکس اتوماتیک.

رنو ساندرو استپ وی

رنو ساندرو استپ وی یا B90 CROSS خودروئی است که از نظر تجهیزات داخلی تفاوتی با رنو ساندرو یا همان B90 ندارد، البته خودروی رنو ساندرو استپ وی نسبت به مدل ساندرو از لحاظ ظاهر بیرونی تغییرات عمده ای داشته است و موجب زیباتر و جذاب ترشدن آن شده است؛ عمده تفاوت‌های این دو خودرو به موارد زیر مربوط می‌شود:

- ابعاد خودرو
- تفاوت در ظاهر خارجی خودرو
- سیستم تعلیق
- گیربکس دستی
- قیمت


مقایسه رنو ساندرو و ساندرو استپ وی
۱- ابعاد رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی:

در جدول زیر می‌توانید مقایسه کاملی میان ابعاد این دو محصول موفق رنو را در کنار یکدیگر مشاهده کنید.



۲- تفاوت‌های ظاهری رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی:
تفاوت‌های این دو خودرو دوست داشتنی هاچبک را باید در موارد زیر جستجو کرد:

دستگیره درب‌های بیرونی:

 

در مدل دنده‌ای رنو ساندرو دستگیره درب‌های بیرونی دارای سینی زیرین به رنگ مشکی هستند که این مورد در مدل اتو مات و همچنین رنو ساندرو استپ وی وجود ندارد. همچنین در مدل اتوماتیک رنو ساندرو دستگیره درب‌های بیرونی به رنگ بدنه خودرو است.

موردی که رنو ساندرو استپ وی را از رنو ساندرو متمایز می‌کند این است که در هر دو مدل دستی و اتوماتیک دستگیره درب‌های بیرونی دارای پوشش آبکاری کروم اطلسی هستند که این حالت در رنو ساندرو به چشم نمی‌خورد.

آینه‌های جانبی:

این دو خودرو در هر دو مدل دستی و اتو مات از آینه‌های جانبی با قاب بزرگ بهره می‌برند که به وسیله کلید الکتریکی قابل تنظیم هستند و همچنین از گرمکن بهره می‌برند تا مانع بخار کردن آنها شود. اما در مدل دستی رنو ساندرو قاب‌های آینه به رنگ مشکی و در مدل اتو مات آن هم رنگ بدنه خودرو هستند. این در حالی است که قاب آینه‌های جانبی در هر دو مدل رنو ساندرو استپ وی به رنگ کروم است.

پنجره مشبک رادیاتور و بخش بالایی آن:

یکی دیگر از تفاوت‌های ظاهری رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی را باید در جلو پنجره مشاهده کرد به طوری که در هر دو مدل دستی و اتو مات رنو ساندرو جلو پنجره مشکی رنگ و بخش بالایی آن همرنگ بدنه است. در رنو ساندرو استپ وی اما قضیه متفاوت است و با وجود اینکه جلو پنجره خودرو مشکی رنگ است اما نوار بالایی آن کرومی است.

سپر جلو و عقب:

در هر دو مدل دستی و اتو مات رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی سپر جلو و عقب همرنگ بدنه خودرو هستند. این در حالی است که در هر دو مدل رنو ساندرو استپ وی سپرها دارای دو رنگ هستند و قسمتی از آن همرنگ بدنه و قسمت دیگری از آن مشکی است و قسمت زیرین نیز از کروم و آلومینیوم تشکیل شده است.

محافظ‌ها و زه‌ها:

رنو ساندرو دستی دارای زه محافظ درب دودی رنگ و مدل اتو مات آن دارای زه محافظ در همرنگ بدنه است. همچنین هر دو مدل این خودرو دارای برچسب تزئینی روی رکاب درب‌های جلو است که روی آن نام RENAULT نوشته شده است.
رنو ساندرو استپ وی دارای برچسب تزئینی روی رکاب درهای جلو با ظاهر استیل است که نام خودرو یعنی STEPWAY روی آن حک شده است. همچنین بر روی گلگیرهای استپ وی نواری پلاستیکی مشکی رنگی به چشم می‌خورد و زیر رکاب خودرو یک نوار کروم قرار گرفته است.

نوارها و برچسب‌ها:

در خودرو رنو ساندرو استپ وی در قسمت زیرین آینه‌های جانبی، برچسب هائی وجود دارند که نام خودرو روی آنها نوشته شده است که این مورد در رنو ساندرو وجود ندارد.

باربند:

رنو ساندرو فاقد باربند است و این در حالی است که استپ وی مجهز به باربند طولی از جنس کروم است.

چراغ‌های جلو:

یکی دیگر از تفاوت‌های ظاهری ساندرو و استپ وی را باید در چراغ‌های جلوی خودروی جستجو کرد چرا که در رنو ساندرو زمینه چراغ‌های اصلی جلویی استیل و در رنو ساندرو استپ وی مشکی تیره (دودی) است.

رینگ‌ها:

رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی هر دو از رینگ آلیاژی ۱۵ اینچی بهره می‌برند اما ظاهر آنها با یکدیگر متفاوت در تصویر قابل تشخیص است.

۳- تفاوت سیستم تعلیق رنو ساندرو و ساندرو استپ وی:
فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو استپ وی مشابه با فنرهای به کار رفته در رنو ساندرو و رنو تندر ۹۰ است اما کمک فنرهای استفاده شده متفاوت بوده و امکان جابجایی آنها وجود ندارد. همچنین فنرها و کمک فنرهای به کار رفته در سیستم اکسل عقب رنو ساندرو به کمک فنرهای به کار رفته در سیستم اکسل عقب رنو تندر ۹۰ مشابه است ولی آن چیزی که در رنو ساندرو استپ وی به کار گرفته شده است با این دو متفاوت است و امکان جابجایی آن وجود ندارد.

همچنین به دلیل اینکه ارتفاع رنو ساندرو استپ وی از سطح زمین اندکی افزایش پیدا کرده است، می تواند در سطوح ناهموار که دارای پستی و بلندی بیشتری باشد، عملکرد بهتری داشته باشد، به عبارت دیگر قابلیت های این خودرو در مقابله با سطوح ناهموار افزایش یافته است. از نقطه نظر فنی، برای اینکه افزایش ارتفاع خودرو مشکلی در پایداری خودرو ایجاد نکند، کمک فنرهای جلوی خودرو ساندرو استپ وی تغییر کرده است، همچنین فنرهای نصب شده بر روی اکسل عقب خودرو Stepway با ساندرو متفاوت است که این دو تغییر عمده موجب شده تا سیستم تعلیق آن در جاده های سنگلاخی و ناهموار ، واکنش بهتری از خود نشان داده و علاوه بر اینکه پایداری بیشتری داشته باشد، سرنشینان خودرو احساس امنیت و راحتی بیشتری نیز نمایند.

۴- تفاوت سیستم انتقال قدرت رنو ساندرو و ساندرو استپ وی:
هر دو خودرو در دو مدل جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک در بازار خوردوی کشورمان عرضه شدند. جعبه دنده اتوماتیک به کار رفته در رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی همان جعبه دنده DP2 است که در رنو تندر ۹۰ نیز نصب شده است. اما جعبه دنده دستی به کار گرفته شده در رنو ساندرو استپ وی دو تفاوت عمده با جعبه دنده دستی رنو ساندرو دارد که عبارتند از:
  •  این گیربکس فاقد گردگیر در پلوس سمت چپ می‌باشد.
  •  محل اتصال کابل دسته دنده در این مدل گیربکس متفاوت است.

با مکانیزم مورد استفاده در سیستم کلاچ مدل دستی رنو ساندرو از نوع سیمی است اما در مدل دستی رنو ساندرو استپ وی از نوع هیدرولیکی استفاده شده است.

همچنین رنو ساندرو استپ وی در موارد زیر نیز تفاوت‌هایی را با رنو ساندرو دارد:
  •  پلوس سمت چپ و راست
  •  دسته دنده
  •  کیت کلاچ
  •  مکانیزم تعویض دنده

۵- قیمت رنو ساندرو و رنو استپ وی:
رنو ساندرو استپ وی از نظر قیمتی نیز کمی گران‌تر از برادر بزرگ‌تر خود است. برای آگاهی از آخرین قیمت‌ها و شرایط فروش و پیش فروش این دو خودرو می‌توانید به سایت رسمی شرکای تجاری رنو در ایران یعنی ایران خودرو و سایپا مراجعه نمائید.

منبع: رنو
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _____  _____   ____  _ 
/ __  \|____ | / ___|(_)
`' / /'    / // /___  _ 
  / /      \ \| ___ \| |
./ /___.___/ /| \_/ || |
\_____/\____/ \_____/|_|
                        
                        
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟
 ۲۳ آذر ۱۳۹۹

روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟

تقلب در بازار بازار روغن موتور های وارداتی بعد از افزایش یافتن قیمت روغن موتور های داخلی بیش از گذشته شده است و این موضوع باعث شده تا خریداران برای خرید مطمئن این محصولات دچار مشکل شوند. از آنجا که بسته بندی روغن موتورهای elf جدید با نمونه های قدیمی تر تفاوت کرده لازم است خریداران بدانند که چطور می شود ...  ادامه مطلب 
برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو
 ۰۲ شهریور ۱۳۹۸

برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو

آنچه در مورد برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو باید بدانید قطعات اصلی رنو از سال ۲۰۰۲ با هدف مبارزه با قطعات یدکی تقلبی و پیگیری توزیع قطعات در شبکه‌­ی خدمات پس از فروش از برچسب اطمینان بر روی کلیه قطعات تولیدی خود استفاده کرد. یکی از شاخصه‌های برچسب اطمینان کد پیگیری قطعه می‌باشد. ...  ادامه مطلب 
رنو و اهمیت به محیط زیست
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

رنو و اهمیت به محیط زیست

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین و نوآورترین شرکت های این صنعت معتقد است که هر گونه اقدامی برای حفظ محیط زیست به معنای داشتن نگاهی به آینده است. انسان و محیط زیست همواره در طول تاریخ بشریت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند اما با گذر زمان و ظهور پدیده‌ها و تکنولوژی‌های نوین و ...  ادامه مطلب 
آنچه باید درباره رنو تندر ۹۰ بدانید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

آنچه باید درباره رنو تندر ۹۰ بدانید

مجله رنو ایران در گفتگو با میرنقی عربی، مدیر متد ها و کیفیت خدمات و آموزش رنو پارس به بررسی عمیق تر رنو تندر ۹۰ پرداخته است. رنو تندر ۹۰ در زمان عرضه در ایران در رومانی نیز همچنان تولید می‌شد و هدف از تولید آن ارائه خودرویی متناسب با وضعیت اقتصادی آن زمان مردم رومانی و عرضه یک خودروی مقرون به ...  ادامه مطلب 
آینده را با رنو کپچر کشف کنید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

آینده را با رنو کپچر کشف کنید

رنو کپچر مفهومی دومین طرح از شش خودروی مفهومی است که نظر رنو را درباره خودروهای آینده به نمایش گذاشته است؛ خودروی مفهومی اول رنو دزیر ( DeZir ) نام داشت. طراحی این خودرو زیر نظر لارنس وان دن آکر انجام شده است. رنو کپچر یکی از خودروهای محبوب رنو در دسته کراس اوورهای شهری است که از زمان تولید خود توانسته است ...  ادامه مطلب