رنو و اهمیت به محیط زیست

رنو و اهمیت به محیط زیست
تاریخ:
۰۷ آذر ۱۳۹۷
شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین و نوآورترین شرکت های این صنعت معتقد است که هر گونه اقدامی برای حفظ محیط زیست به معنای داشتن نگاهی به آینده است.

انسان و محیط زیست همواره در طول تاریخ بشریت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند اما با گذر زمان و ظهور پدیده‌ها و تکنولوژی‌های نوین و به طبع آن تغییر زندگی انسان‌ها آسیب‌های وارده از سوی ما به طبیعت و به طور کلی محیط زیستمان بیشتر و مخرب‌تر شده است. طبیعت زندگی‌های امروز و نیاز روزافزون به استفاده از سوخت‌های فسیلی و منابع طبیعی امروز یکی از عوامل تخریب محیط زیست شده است.

خودرو و صنعت خودروسازی نیز در طول تاریخ یکی از متهمان آسیب رسانی به محیط زیست و در برخی اوقات مقصر اصلی آلودگی هوا و آلودگی صوتی بوده است اما با پیشرفت این صنعت و صنایع وابسته به آن و همچنین تلاش شرکت‌های خودروسازی برای کاهش عوامل آسیب رسان به محیط زیست شاهد تغییرات شگرفی در این زمنیه بوده‌ایم.

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین و نوآورترین شرکت‌های این صنعت معتقد است که هر گونه اقدامی برای حفظ محیط زیست به معنای داشتن نگاهی به آینده است. این شرکت تنها به شعار دادن اکتفا نکرده است و اقدامات زیادی را برای حل مشکلات ناشی از صنعت خودروسازی انجام داده است. رنو علاوه بر ساخت خودروهای بنزینی و دیزلی کم مصرف و یا با مصرف بهینه تولید خودروهای هیبریدی و برقی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. رنو در حال حاضر یکی از پیشگامان ساخت خودروهای برقی در اروپا و جهان است.

رنو در یکی از این اقدامات خود نماد " Renault Eco2" را برای شناساندن بهینه‌ترین و کم مصرف ترین خودروهای خود طراحی کرده است. این نماد نشان دهنده هدف رنو برای اطلاع رسانی به مشتریان درباره پیشرفت‌های زیست محیطی است که طی ده سال گذشته در محصولات خود داشته است.

خودروها برای دریافت نماد " Renault Eco2" باید این شروط را داشته باشند:
  •  کمتر از ۱۲۰ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر پیمایش منتشر کنند یا از سوخت‌های زیستی (در فرانسه)، اتانول E85 یا بیودیزل B30 استفاده کنند.
  •  در کارخانه‌ای ساخته شده باشند که گواهینامه ISO 14001 را دریافت کرده است.
  •  در پایان عمر محصول ۹۵ درصد آن قابل بازیافت برای استفاده به عنوان منبع انرژی دیگری باشد و در ساخت قسمت‌های پلاستکی آن حداقل از ۷ درصد پلاستیک بازیافت شده استفاده شده باشد.

در کنار این موارد رنو تعهداتی را برای خود در نظر گرفته است که پس از ارائه محصول به مشتری خود را متعهد به انحام آن می‌داند.

خودروهایی که در پایان عمر مفید خود قرار گرفته‌اند: هیچ چیز همیشگی نیست! هر خودروی رنویی بالاخره روزی به پایان عمر خدمت رسانی خود خواهد رسید. گرچه این خودرو در آن زمان دیگر مناسب استفاده روزمره نیست اما بی ارزش هم نخواهد بود چرا که هر خودروی قدیمی دارای مواد خام ارزشمندی است که با بازیافت آن می‌تواند بار دیگر در چرخه محصول قرار گیرد.

رنو بر اساس دستور العمل اتحادیه اروپا به مالکان خودروهای رنو پیشنهاد از رده خارج کردن خودروهایشان را در انتهای عمر مفید آنها را ارائه می‌دهد که البته این اقدام هزینه‌ای برای مالک خودرو نخواهد داشت. این دستور العمل تمام خودرهای شخصی و خودروهای تجاری سبک تا ظرفیت ۹ نفر سرنشین و وزن ۳.۵ تن را در بر می‌گیرد. البته خودرویی که قرار است از سوی رنو باز پس گرفته شود باید تمام قطعات اصلی از جمله موتور، سیستم انتقال قدرت، صندلی‌ها، چرخ‌ها و مبدل کاتالیزور را داشته باشد.

رنو این برنامه را تحت عنوان "CarTakeBack" برای خودروهای رنو، داچیا و آلپاین در نظر گرفته است.

یکی دیگر از خدمات رنو در این زمینه نیز برنامه این شرکت برای از بین بردن باتری‌های استفاده شده در خودروهاست. مالکین خودرهای رنو در راستای قوانین موجود می‌توانند به صورت رایگان باتری‌های خودروهای خود از رده خارج کنند. آنها می‌توانند باتری‌های مورد نظر را به نزدیک ترین نمایندگی رنو و یا به مراکز مدیریت پسماند محلی خود ارائه دهند.
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟
 ۲۳ آذر ۱۳۹۹

روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟

تقلب در بازار بازار روغن موتور های وارداتی بعد از افزایش یافتن قیمت روغن موتور های داخلی بیش از گذشته شده است و این موضوع باعث شده تا خریداران برای خرید مطمئن این محصولات دچار مشکل شوند. از آنجا که بسته بندی روغن موتورهای elf جدید با نمونه های قدیمی تر تفاوت کرده لازم است خریداران بدانند که چطور می شود ...  ادامه مطلب 
برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو
 ۰۲ شهریور ۱۳۹۸

برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو

آنچه در مورد برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو باید بدانید قطعات اصلی رنو از سال ۲۰۰۲ با هدف مبارزه با قطعات یدکی تقلبی و پیگیری توزیع قطعات در شبکه‌­ی خدمات پس از فروش از برچسب اطمینان بر روی کلیه قطعات تولیدی خود استفاده کرد. یکی از شاخصه‌های برچسب اطمینان کد پیگیری قطعه می‌باشد. ...  ادامه مطلب 
آنچه باید درباره رنو تندر ۹۰ بدانید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

آنچه باید درباره رنو تندر ۹۰ بدانید

مجله رنو ایران در گفتگو با میرنقی عربی، مدیر متد ها و کیفیت خدمات و آموزش رنو پارس به بررسی عمیق تر رنو تندر ۹۰ پرداخته است. رنو تندر ۹۰ در زمان عرضه در ایران در رومانی نیز همچنان تولید می‌شد و هدف از تولید آن ارائه خودرویی متناسب با وضعیت اقتصادی آن زمان مردم رومانی و عرضه یک خودروی مقرون به ...  ادامه مطلب 
آینده را با رنو کپچر کشف کنید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

آینده را با رنو کپچر کشف کنید

رنو کپچر مفهومی دومین طرح از شش خودروی مفهومی است که نظر رنو را درباره خودروهای آینده به نمایش گذاشته است؛ خودروی مفهومی اول رنو دزیر ( DeZir ) نام داشت. طراحی این خودرو زیر نظر لارنس وان دن آکر انجام شده است. رنو کپچر یکی از خودروهای محبوب رنو در دسته کراس اوورهای شهری است که از زمان تولید خود توانسته است ...  ادامه مطلب 
با عملکرد کلاچ (کلاژ) خودرو آشنا شوید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

با عملکرد کلاچ (کلاژ) خودرو آشنا شوید

وظیفه اصلی کلاچ خودرو انتقال یا قطع انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده خودرو است. سیستم تولید و انتقال نیرو در خودروهای از عناصر زیادی تشکیل شده است که هر کدام در این فرایند نقش موثری را ایفا می کنند. این فرایند از زمانی که سوخت با احتراق در محفظه موتور انرژی ایجاد می کند تا زمانی که خودرو به ...  ادامه مطلب