با تکنولوژی های به کار رفته در رنو اسپورت آشنا شوید

با تکنولوژی های به کار رفته در رنو اسپورت آشنا شوید
تاریخ:
۰۷ آذر ۱۳۹۷
رنو هیچ گاه از تلاش برای نوآوری، طراحی و ساخت خودروها و فناوری های تازه دست برنداشته است.

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از قدیمیترین خودروسازان دنیا همواره در دنیای خودروهای اسپورت یا همان ورزشی حرف های زیادی برای گفتن داشته است. نگاهی به تاریخ این شرکت خودروساز نیز موید همین نکته است. این حضور، شور و علاقه قدمتی ۱۱۵ ساله در رنو دارد.

مدیران رنو در کنار مهندسین و طراحان این خودروساز همواره از به چالش کشیده شدن محصولات خود استقبال کرده اند و همواره آرزوی آنها به وجود آوردن چیزهای جدید و بدیع بوده است. از زمان لویی رنو به عنوان پایه گذار و موسس این شرکت حضور در رقابت های اینچنینی بخشی از تاریخ و فرهنگ رنو را شکل داده است.

لویی رنو از همان اوایل نسبت به اهمیت کسب موفقیت های ورزشی و تکامل تصویر برند رنو آگاه بود. وی در تاریخ ۲۴ دسامبر ۱۸۹۸ برتری اولین ابداع بزرگ خود را به اثبات رساند: سیستم انتقال قدرت مستقیم به کار رفته در خودروی وویتروت تایپ A .

پس از این موفقیت رنو تعهد خود به ساخت خودروهای مسابقه ای را فراموش نکرد و موفقیت های زیادی در رقابت های گرند پری به دست آورد. رنو تایپ K به عنوان خودرویی که اولین موتور ساخت رنو بر روی آن سوار شده بود برنده مسابقه پاریس تا وین در سال ۱۹۰۲ شد. پس از چندی وقوع جنگ جهانی اول در سال ۱۹۱۴ باعث توقف برگزاری مسابقات خودرو در اروپا شد اما این اتفاق سبب نشد که رنو برای مدت طولانی از دنیای موتور اسپورت فاصله بگیرد. این برند الماس شکل با در سالهای دهه ۱۹۲۲۰ با خودروی رنو 40CV حضوری اثرگذار در مسابقات داشت و افتخارات بسیاری را از آن خود کرد. آنها در سال ۱۹۲۵ با قهرمانی در رالی مونت کارلو و ثبت رکوردهای جدید به شهرت بسیاری دست یافتند.

رنو این مسیر را تاکنون نیز ادامه داده است و هیچ گاه از تلاش برای نوآوری، طراحی و ساخت خودروهای و فناوری های تازه دست برنداشته است. موتور اسپورت همواره نیروی پیشران رنو برای ابداعات و فناوری های تازه بوده است. این شرکت به جای اینکه این فناوری ها را تنها برای خودروهای مسابقه ای نگه دارد تلاش داشته است که از آنها در خودروهای شخصی و وسایل نقلیه استاندارد خود نیز استفاده کند تا به رنو سواران عملکری بهتر، اطمینان و لذت رانندگی را هدیه دهد.

در اینجا به برخی از این تکنولوژی اشاره خواهیم کرد.




Launch Control :
این فناوری که در رنو کلیو R.S. 200 معرفی شد خودرو را به یک گوی آتشین تبدیل می کند. این سیستم الکترونیکی با مدیریت سطح چسبندگی خودرو به زمین از لغزش چرخ جلوگیری می کند و به همین دلیل باعث افزایش پایداری و در نتیجه هندلینگ یا فرمان پذیری مطلوب تر خودرو می شود.


Multi Change Down :

این تکنولوژی از میان خودروهای نیمه اتومات فرمول یک به محصولات دیگر رنو راه پیدا کرده است. راننده به سادگی و تنها با فشردن اهرم هایی که روی فرمان خودرو قرار داده شده است می تواند به راحتی و سریعاً همراه با کاهش آنی چندین دنده سرعت خودرو را کنترل کند. این فناوری در خودروی رنو کلیو R.S. ، رنو مگان ار.اس و رنو مگان GT تجربه رانندگی متفاوتی را عرضه کرده است. این فناوری به خصوص در سرعت های بالا و در پیچ های جاده بسیار بر عملکرد خودرو تاثیرگذار است.


R.S. Monitor :

مهندسین رنو این سیستم را با الهام از سیستم های جمع آوری اطلاعات مورد استفاده در خودروهای مسابقه ای این شرکت ساخته اند؛ این سیستم این توانایی را دارد که تمام اطلاعاتی را که توسط سنسورهای خودرو به کامپیوتر مرکزی ارسال می شود ضبط کند. گشتاور و قدرت موتور، فشار ترمز، درجه حرارت روغن موتور، زاویه فرمان چرخ و... از جمله مواردی هستند که توسط این سیستم پیشرفته جمع آوری و روی صفحه نمایشی که قادر است تا ۱۴ مقدار را نشان دهد به نمایش در می آید. سپس تمام این داده ها می توانند بر روی یک کامپیوتر استفاده شوند و با زمان معینی مقایسه شوند.


سیستم تعلیق مستقل محور فرمان جلو:

این سیستم که در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی برای خودروی پرچمدار آن زمان رنو یعنی رنو ۲۱ توربو طراحی شده بود اکنون مسیر خود را به قوی ترین محصولات طیف رنو اسپورت باز کرده است و استفاده نوینی از آن می شود. این سیستم بر خلاف سیستم تعلیق مک فرسون کاملاً از دمپر مستقل شده است. این فرایند باعث شده است که از قفل شدن احتمالی چرخ ها در دورهای تیز جلوگیری شود و پایداری فرمان خودرو در سرعت های بالا بهبود یابد.


فناوری توربوی پیشرفته:

این فناوری که در سال ۱۹۷۷ برای خودروهای فرمول یک معرفی شد اکنون یکی از فناوری هایی است که توسط رنو در اکثر مدل های آر.اس و جی تی استفاده می شود. البته باید بدانید که فناوری توربو از سال ۲۰۱۴ دوباره به فرمول یک نیز بازگشته است. قدرت بیشتر و بهره وری بالاتری که در نتیجه استفاده از این فناوری حاصل می شود یکی از عواملی است که باعث کاهش ۴۰ درصدی آلاینده های زیست محیطی شده است و در عین عملکرد به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.
دیدگاه خود را ارائه دهید
لطفا دیدگاهتان را در فرم زیر درج نمایید.
 _____         _    _____ 
|  ___|       | |  |____ |
|___ \  _ __  | |_     / /
    \ \| '_ \ | __|    \ \
/\__/ /| |_) || |_ .___/ /
\____/ | .__/  \__|\____/ 
       | |                
       |_|                
کد امنیتی نمایش داده شده در تصویر بالا را وارد فرمایید.
مطالب بیشتر در این زمینه
روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟
 ۲۳ آذر ۱۳۹۹

روغن موتور الف اصل یا تقلبی؟

تقلب در بازار بازار روغن موتور های وارداتی بعد از افزایش یافتن قیمت روغن موتور های داخلی بیش از گذشته شده است و این موضوع باعث شده تا خریداران برای خرید مطمئن این محصولات دچار مشکل شوند. از آنجا که بسته بندی روغن موتورهای elf جدید با نمونه های قدیمی تر تفاوت کرده لازم است خریداران بدانند که چطور می شود ...  ادامه مطلب 
برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو
 ۰۲ شهریور ۱۳۹۸

برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو

آنچه در مورد برچسب اطمینان قطعات یدکی اصلی رنو باید بدانید قطعات اصلی رنو از سال ۲۰۰۲ با هدف مبارزه با قطعات یدکی تقلبی و پیگیری توزیع قطعات در شبکه‌­ی خدمات پس از فروش از برچسب اطمینان بر روی کلیه قطعات تولیدی خود استفاده کرد. یکی از شاخصه‌های برچسب اطمینان کد پیگیری قطعه می‌باشد. ...  ادامه مطلب 
رنو و اهمیت به محیط زیست
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

رنو و اهمیت به محیط زیست

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه به عنوان یکی از قدیمی ترین و نوآورترین شرکت های این صنعت معتقد است که هر گونه اقدامی برای حفظ محیط زیست به معنای داشتن نگاهی به آینده است. انسان و محیط زیست همواره در طول تاریخ بشریت ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر داشته‌اند اما با گذر زمان و ظهور پدیده‌ها و تکنولوژی‌های نوین و ...  ادامه مطلب 
آینده را با رنو کپچر کشف کنید
 ۰۷ آذر ۱۳۹۷
 منبع: وب سایت رنو ایران

آینده را با رنو کپچر کشف کنید

رنو کپچر مفهومی دومین طرح از شش خودروی مفهومی است که نظر رنو را درباره خودروهای آینده به نمایش گذاشته است؛ خودروی مفهومی اول رنو دزیر ( DeZir ) نام داشت. طراحی این خودرو زیر نظر لارنس وان دن آکر انجام شده است. رنو کپچر یکی از خودروهای محبوب رنو در دسته کراس اوورهای شهری است که از زمان تولید خود توانسته است ...  ادامه مطلب